25års fest och match mot VVK

Det är fredag kväll och vi har precis tränat. Det ser ut att bli god mat och Idolfinal på schemat lite senare.
Perfekt uppladdning inför morgondagen. VVK kommer hit och efter matchen som skulle vara sååå skön att vinna så nalkas det 25års fest och julvisor på scen. Vi drar till Micah och Brian innan festen för att komma i stämning och träna på lite julsånger. Vi måste gå på festen, vi måste betala för det och vi måste dessutom stå för underhållning.
Det blir julsånger på Svenska och Engelska inan vi avslutar med en dansk snappsvisa. Underhållningsvärdet i Svenskar som sjunger julsånger på Engelska är väl lika med noll, men Polacker och diverse Engelskspråkiga som ska sjunga "Nu är det jul igen" kan bli skoj.
Farsans inflyttningspresent kommer väl till hands i morgon oxå då. Tack igen!

Jag var och pratade jobb igen på Bering och jag kommer börja den 8e januari. 75% fick vi ihop schemat till och så blir det en del vick oxå. De har tänkt sig att jag ska undervisa i Natur på elevens val. Bra val, jag som kan allt om flora och fauna(ironi)...

Snackade med Martin idag och pratade lite om julen. Samma visa varje år. Man vet inte vad man ska göra när och var men det blir på samma sätt varje gång i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0