22 raka?

Vi möter Ystad imorgon med Åstorp. Ett Ystad som kommer till matchstart med 21 raka segrar i seriespelet.
De har en del gamla profiler i sitt lag. Den mest kände är Lars Vidar Fossen som vann blockligan och spelat några SM-finaler i slutet av 90talet.

Själv tränade jag för fösta gången på 3 veckor i onsdags. Studierna har tagit tid. Känns inte helt optimalt att spela match då men motivationen lär ju iaf vara på topp och då brukar det gå bra.

En lång men trevlig helg

Torsdag eftermiddag och buss-tåg-taxi resa stod på schemat upp till Bosön. Det känns som om man börjar kunna den vägen nu. Det är alltid trevligt att åka dit men resan i sig är rätt så tråkig. Ca 7 timmar allt som allt tar det med mellan-stopp och då är det tur att man kan göra lite nytta samtidigt. Läste Aerob & Anerob träning, en bok skriven i Danmark, och det gjorde att tiden gick lite snabbare.

Fredagen ägnades åt Nutrition då Jörgen som läser utbildningen tillsammans med oss samtidigt som han forskar om Nutrition och Proteiners påverkan vid träning pratade om träning/återhämtning. Vi hann även med att köra fyspass med varandra. Visade hur man kan använda Corebollar i gymmet. Rätt så kul att se stora Hockey-killar ha problem med några små hantlar men det verkade uppskattat när de insåg vilka småmuskler de skulle koppla på för att hålla balansen.

På lördagen så kom Vasteinn Hafsteinsson och pratade om periodisering/formtoppning. Han jobbar som friidrottstränare och har framförallt kastare som adepter. De har tagit 9 medaljer de senaste 4 åren på VM/OS så någonting var han visst bra på som han själv uttryckte det. En hel del var bekant men det väcktes ändå ett par idéer som ska bli kul att se under säsongen hur de kan ge resultat. Det är glädjande att se att de Svenska killarna vi har i laget har ökat 30-45kg i 1RM på knäböj sen vi startade med säsongen. Nu kan det säkert bli ett par kilon till!

I söndags så spelade vi match mot Vingåker och det är alltid speciellt. Ju mer tid som spederas i Skåne desto roligare blir det att komma hem. Vidåkershallen kommer alltid att känns som hemma och med det publikstödet som finns i Vingåker så önskar man att fler klubbar i Sverige kunde erbjuda samma inramning.
Matchen börjar ok för oss. Vi spelar inte speciellt bra men det är jämnt in till mitten av setet. Sen går Linus Fröberg ner och får en effektiv/underhållande serveserie. Ett ess på en felträff som skulle gå ut, ett ess via nätkanten och avslutningsvis setbollen, ett ess via Andrews rygg/huvud när han försöker ducka undan bollen som är på väg ut.
VVK servar bra, inte speciellt hårt men varierat med korta, djupa och servar i gapet melln våra mottagare. Vår mottagning var helt under isen och resten av spelet blir lidande när vi inte hittar någon rytm alls.
I 10 minuters pausen så bestämmer vi oss för att gå in och hitta linjerna igen och stödja varandra i allt vi gör. VVK går ner sig lite oxå precis som de flesta lagen gör är de vunnit 2 lätta set. Vi har själv gjort det många gånger. Av bara farten så tar vi set 3 och 4 och spelar på bra tills en 7-3 ledning i 5:e. Då börjar VVK spela bra igen och går förbi. Vi gör några misstag mindre på slutet dock och lyckas vinna.
Otroligt skönt att kunna vinna på bortaplan mot ett försvarsstarkt VIngåker när vi inte får spelet att stämma fullt ut.
Resan hem blev betydligt lättare. Dejan och Andrew hade hockey-fight i minibussen. De har nog studerat NHL-hockeyn när de drog tröjorna över varandras huvuden och levde sig in i det hela, haha... Undrar om det kan vara Red-bullen som de drack som gjorde att energidepåerna var fulla i bussen på vägen hem..

Ska upp och träna damerna nu i Idrottshallen. Herrarna har fått ledigt efter den sena/långa resan igår.
Imorgon börjar jag ytterligare en utbildning om Socialt ledarskap.Kul att läsa mycket men tråkigt att missa tisdagsträningarna några veckor framöver.

Brottarnacke

Ligger uppe på Bosön igen. Har en djävulusisk träningsvärk i nacke och trapsen.
Är här för att bli licienserad kombinations/brottning tränare. Idag har vi kört 6h träning och den gör sig påmind nu!
193cm och 97kg har slagit (eller försökt) enhandshjulningar, frammåtvolter, handvolter, huvudvolter, gjort en massa styrkeövningar med folk på sig och slitit. Grymt roligt och tiden har bara flygit förbi.
Klarade av frammåtvolten och folk sa ngt om spänstiga volleybollspelare. Hmm, då skulle de se en volleybollspelare som kan hoppa.
De som håller i kursen är Neno JOvanovic som jag läser FTU med. Han har bla vunnit SM. Sedan så är det Lidberg, men inte dans-Martin utan hans brorsa Jimmy. Har några medaljer från EM i bagaget. När man ser hur grymnt bra de klarar allt så vågar man pröva saker man aldrig annars skulle ha gjort. Sen så hjälper ju de lite mjukare kampsportsmattorna till oxå.
Har fått en massa idéer till försäsongsträning nu. Blir licienserad imorgon efter att ha lett ett eget pass imorgon och är då först i Sverige utanför brottarkretsar som kan stoltsera med det.

Åker hem imorgon kväll och ska plugga hela söndag förmiddag. Sen på kvällen så är det match hemma mot Säter. Nordicbet ger oss riktigt bra odds men folk har varit lite småsjuka och skadade så det kan bli tufft om Staffan och Roland har en bra dag.

Nästa helg ska jag upp till Bosön igen. Det känns riktigt skoj och ju mer jag är här desto mindre vill jag härifrån.
Dessutom så kanske jag hinner åka ner till VIngåker och va med på matchen där. VVK - ÖVK kl 17 i Vidåkershallen vill man inte gärna missa.

Discodunk

Engelsk salongsstil

Sitter på ett hotell i Varberg och surfar. Hade dansbandskampen på i bakgrunden innan jag förstod vad som stod på.
Dansband is the shit! Måste till Ekebo nästa år igen... Not!

Veckan som har varit kan sammanfattas med: Volleyboll.
BÖrjade med att åka upp till Falköping i måndags. Tåget från Ängelholm var 30 minuter försent när det startade så det såg ut som om jag skulle missa sista anslutningen i Göteborg. Efter några vita lögner från vår konduktör om att det var mer än 10 pers på tåget som skulle vidare så väntade de in mig. Eftersom det bara var jag som skulle vidare så blev de rätt sura men det är inte mitt fel, inte jag som ringde och fixade. Tack du söta konduktörska :p
På tåget upp till Schlätta så träffade jag Carin. Alltid lika kul och vi snackade skit på vägen upp. Tog även en bit mat senare i veckan. Har varit grymnt manligt förkyld hela veckan så har inte orkat annat än att sova mellan alla pass.
Tränade pojklandslaget tillsammans med Clabbe från Ängelholm. Var en rolig vecka.
Igår åkte jag ner till far för övernattning innan vi åkte till Veddige i morse. Tränar Volleytime-lägret lördag och söndag.

De hade fixat övernattning på Hotel Gästis. Trevligt ställe där man kan bada i Lenin-badet eller läsa en bok och dricka whiskey i det engelska bibloteket. Självklart så var jag ju tvungen att pröva båda två.
Nu är det dock dags att knyta sig snart. Två stycken träningspass ska avverkas imorgon innan kl 14. Sedan väntar en resa hem till Ö-a. Har inte varit hemma på hela lovet. Vet inte hur det ser ut på jobbet heller när jag kommer på måndag. Antingen så fortsätter det i samma stil eller så blir det helt nya arbetsuppgifter. Det löser sig säkert.