Brottarnacke

Ligger uppe på Bosön igen. Har en djävulusisk träningsvärk i nacke och trapsen.
Är här för att bli licienserad kombinations/brottning tränare. Idag har vi kört 6h träning och den gör sig påmind nu!
193cm och 97kg har slagit (eller försökt) enhandshjulningar, frammåtvolter, handvolter, huvudvolter, gjort en massa styrkeövningar med folk på sig och slitit. Grymt roligt och tiden har bara flygit förbi.
Klarade av frammåtvolten och folk sa ngt om spänstiga volleybollspelare. Hmm, då skulle de se en volleybollspelare som kan hoppa.
De som håller i kursen är Neno JOvanovic som jag läser FTU med. Han har bla vunnit SM. Sedan så är det Lidberg, men inte dans-Martin utan hans brorsa Jimmy. Har några medaljer från EM i bagaget. När man ser hur grymnt bra de klarar allt så vågar man pröva saker man aldrig annars skulle ha gjort. Sen så hjälper ju de lite mjukare kampsportsmattorna till oxå.
Har fått en massa idéer till försäsongsträning nu. Blir licienserad imorgon efter att ha lett ett eget pass imorgon och är då först i Sverige utanför brottarkretsar som kan stoltsera med det.

Åker hem imorgon kväll och ska plugga hela söndag förmiddag. Sen på kvällen så är det match hemma mot Säter. Nordicbet ger oss riktigt bra odds men folk har varit lite småsjuka och skadade så det kan bli tufft om Staffan och Roland har en bra dag.

Nästa helg ska jag upp till Bosön igen. Det känns riktigt skoj och ju mer jag är här desto mindre vill jag härifrån.
Dessutom så kanske jag hinner åka ner till VIngåker och va med på matchen där. VVK - ÖVK kl 17 i Vidåkershallen vill man inte gärna missa.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kul som fan ju! Skulle verkligen vilja se dig göra en framåtvolt hehehe ;)



Har du lagt ner lirandet med åstorp eller?



/Jansson

2008-11-07 @ 23:43:44
Postat av: En riktig

97 är väl inget.

Riktiga män väger 0,1!!

2008-11-08 @ 09:44:40
Postat av: Perra

Ja då vill jag se dig slå en frammåtvolt nästa gång vi ses då =p



Nej nej jag spelar fortfarande men har en del helger jag inte kan nu men det blir mer framöver..

2008-11-08 @ 23:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0