14 gånger

Har jag flyttat. Här kommer en sammanfattning..

0 - 4 år. Bor vid ån i ett rött hus med morsan i Brevens Bruk. Det där med ån var inget hon gillade, jag älskade vatten men kunde inte simma. Några gånger hittade de mig på botten brevid bryggan. Drunknade jag inte värre då än att jag lever idag så lär jag väl aldrig göra det. Annars var det en bekymmersfri tid. Inga tjejbaciller och sånt =p Förutom hon tjejen som var där på sommrarna men jag var inte redo för ett seriöst förhållande.All min tid gick åt att plocka löv och leka med Lassie..

4 - 15 år. Hjortgränd 1A i Vingåker. 11 av mina bästa år =) Livet bestod av fotbollspelande och datten vid svampen. En och annan gång fick man duktigt med stryk av de äldre när vi körde Röda Vita Rosen men det var det värt =p Alla var unga och helt oförstörda av vuxenlivets måsten. Man har lite svårt att tänka sig in i vilka riktningar alla polares liv har tagit. Men alltid lika kul att träffa på gammalt "gränden folk". I övrigt så spenderades det mycket tid hos mina kusiner, de fick man ännu mer stryk av, haha.

15 - 16 år. Flyttar upp i kåken på Bergsgatan. Har ett riktigt seriöst förhållande (allt är skitseriöst vid den åldern) med Johanna. Undrar vart hon tagit vägen?? Börjar gymnasiet och håller på att dö av uttråkning varje dag man satte sig på busen till Duveholm.

16 - 17 år. Här börjar livet på riktigt! Man flyttar hemifrån och tror man helt plötsligt är man, hahaha.. Börjar gymnasiet i Falköping och bor med 20 andra killar på Hemmingsgatan. Bara bra minnen från den tiden (nästan iaf). Skulle göra om det 100ggr till om ngn därute uppfinner en tidsmaskin.

17 - 18 år. Börjar 3an och flyttar till nytt elevhem. 10 killar på 1 korridor men här börjar man tröttna lite på allas egenskaper och oegenskaper. Trots detta så slår detta året föregående! Har aldrig sett så många killar gråta på en gång som 2 dagar efter studenten när alla flyttade hem igen..

18 - 18,5 år. Gör lumpen över sommaren och flyttar hem igen. Kan inte säga att man tyckte det var världens roligaste efter att ha bott i eget i 2 år. Inte mycket privatliv men morsans mat och omsorg värmer ju alltid =p

18,5 - 19 år. Hittar en 1a i Vingåker på 27kvm. Inte så stort men skapligt med tanke på att hyran var 950kr!! Ja just det, inte 1950 eller 2950 utan 950. Niohundrafemtio svenska riksdaler. Jobbar som elevassistent och spelar volleyboll. Pluggar komvux och har 2 extraarbeten plus att jag tränar ett eget lag. Inte konstigt att tiden gick snabbt!

19 - 20 år. Flyttar till Skolgatan 19C. En tvåa. Livet består mest av volleyboll och en och annan lankväll med Ola och Jansson. Trots att man bodde granne med kyrkan så började ordet samvete försvinna mer och mer ur ens vokabulär..

20 - 21 år. Flyttar 2 porter till uppgång 19A. Här börjar dekadensen... Har skitroliga grannar och man lever livet tror man. Våren/sommaren som är träningsledig spenderas på roligaste möjliga sett. Man fortsätter på inslagen väg ett tag till innan det är dags att stanna upp och se sig omkring. Här började man odla ett samvete.

21-22 år. Blir sambo och flyttar ytterliggare en uppgång. Nu är det Storgatan 19B som får äran. Konstigt hur alla var upptagna just den dagen jag skulle flytta... Fick hjälp med soffan men annars bar man saker trappa upp och trappa ner i ca 14h. Skaaapligt trött sen! Minst sagt ett stormigt samboliv blev det men även en del trevliga stunder.

22 - 26 år. Köper lägenhet och flyttar igen(själv igen). 3 händelserika år minst sagt. Robban blir granne och tur var väl det, kunde ju inte ha ALLA fester hos mig =p

26,01 - 26,4 år. Flyttar till Hbg och blir inneboeende hos fam. Svantesson. Har fortfarande svårt att förstå hur gästvänliga de är och hur de fick en att känna sig hemma där.

26,5 - 26,8 år. Delar lägenhet med Willén från Fkpg tiden. Får nytt jobb och kommer på att jag trivs bättre och bättre här nere.

Och så nu på lördag då. 31mars 07. Flyttar upp på Tågaborg. Då blir man ju tydligen värsta bratten och helt odräglig ;-)  Man kan ju alltid hoppas på att om jag hade skrivit det här om 3 år så hade det stått ngt i stil med "Det var här som jag kom underfund med vad jag ville göra i livet och satte planen i bruk. Självklart var ... ett stort stöd och det ska hon ha stort tack för blablablabla ngt i den stilen. Men det får framtiden utvisa. Är ju bara halvvägs till 55! Ngn stans ska man väl hitta henne..En sak som är säker är iaf att för var dag som går så trivs jag bättre och bättre här nere och blir gärna kvar under en lång tid.

image2

Nu är det dax att slagga, ska gå och fixa ett jobb till i morgon. Pengar till sommaren lär ju behövas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0