Danska snappsvisor och en trasig näsa

Så kan man väl sammanfatta min senaste vecka ungefär.

Snappsvisor på danska var ett måste i lördags då vi hade julfest i Köpenhamn med laget.
Det hela började kl 0515 i lördags morse när klockan ringde, eller snarare kl 03 när jag vaknade och gick upp.
Hade bara hunnit sova 2h men kunde inte somna om. Packade väskan och gick för att möta de andra killarna. Avresa kl 0550 till Danmark. Micah körde och alla som var trötta hade snart hjärtat i halsgropen och ögon stora som klot efter ett par hundra meter. De måste fan sälja körkort i cornflakespaket till blinda i känguruland!
27 min till färjan tog det.
Vi spelade match mot Martins gamla klubb och jag fick lira halva matchen. Jag torska inte lika många set som de andra, men jag sög lika mycket som hela laget gjorde. Det enda bra på matchen var när Ola blåste rotationsfel på Micah när vi hade setboll emot oss, haha =)
Efter det så åkte vi till hotellet och lämnade våra saker, sedan blev det lite dötid till att köpa julmat och sova.
Vi kollade Dan-Swe i volleyboll och svenskarna sög verkligen!
På kvällen blev det förfest med mat hos coach innan vi gick till ngn studentbar de hyrt och festade med M:s gamla klubb. Jag knäckte på Danska tyckte jag! Kl 05 gick jag och Bartek hem till Martin och slaggade över där. Jag är glad att jag inte åkte med de andra till hotellet för de letade i över 2h innan de kom fram, hehe.


Här skulle jag ha lagt in bilder men det gick inte så bra, det öppnades ca 30st internetsidor då och datan krascha. Ni får nöja er med dem på Facebook.


I måndags så var det träning, för mig en mindre lyckad sådan!
Det började när det var ca 30 minuter kvar. Jag står i försvar på 1:an och det är ett pass som är utanför antennen. Så jag springer framåt för att kunna ta ett pet men Dejan drar på allt vad han har utanför antennen rätt på min näsa där jag står 3 meter från nät. Det började blöda en del men inte värre än att jag kunde fortsätta träna med papper i näsan någon minut senare. Det visade sig i tisdags hos syster doktorn efter en smärtsam natt att näsan var trasig, inte lite power Dejan har =p Ska ta det lugnt resten av veckan och kolla upp det hela igen i början på nästa vecka.
Ca 3 minuter senare hoppar jag upp och blockar och Mackan som spikar ramlar i landningen och sätter ett knä rätt mellan benen på mig. Inte så skönt... Någon boll senare får jag 108kg center på tårna så halva foten blev blå.
Skönt att man kan skratta åt livet ibland =)

Idag så pratade jag med rektorn för några skolor i Örkel och i morgon ska jag dit och prata jobb. Mer info där kommer senare.

Nu ska jag försöka få bort alla virus och spy-program och skit på klubbis dator så att det inte tar 3 minuter varje gång man försöker öppna en ny sida på nätet.

Hola!

Kommentarer
Postat av: fassan

Småskavanker, låter ungefär som en lätt uppvärmning i handbollen på min tid, lite mer fysisk sport än "hänga tvätt"!!

2007-11-29 @ 13:34:44
Postat av: Perra

På din tid, exakt hur länge sen är det =p

2007-11-29 @ 15:09:04
Postat av: Anonym

På temat det var bättre förr, exakt 1979, ungefär när färgTV'n uppfanns!!

2007-11-29 @ 15:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0