Ibland blir man bara så trött på allt

Har varit sjuk nu i ett par veckor från och till. Har feber, ont i huvud och hals och en jävla värk i höger sida av skallen och ögat. Har fått höra att du måste gå till läkaren! Men läkare är bara ett gäng skojjare som inte har någon större koll på vad som är fel. Senast jag var där fick jag 2 svindyra penicilinkurer som dessutom pajjade magen för att på det 3:e besöket ca 4 veckor efter penicilinet började få höra: oj vi har nog gjort fel, du ska inte ha någon medicin och du får inte jobba som vi har sagt åt dig att du får göra. Och det var på en privatklinik, ni som någonsin har besökt läkarstationen i Vingåker vet hur mycket värre det är där.


I går så åkte vi till Tierp för att spela match. Jag hade tagit på mig att tvätta matchställen denna gången så att man slipper det senare. Tvätttid fanns förstås bara i lördagskväll så den kvällen var ju given vad man skulle göra. Sket i Spanien - Sverige då fotboll utanför mästerskap är jäkligt tråkigt att se på. Svenskarna kan inte rulla boll och får de dessutom storstryk är intresset lika med noll. Eftersom jag legat hela dagen och sovit och frysit röven av mig trots byxor, långärmad, duntäcke och 30 grader på elementet så kunde jag inte sova på natten. Somnade efter 0315 någon gång och blev väckt kl 05 av Lina sdom ringde och väckte mig. Lite halvt groggy gick jag upp och svarade och kom på mig själv med att undra vart jag befann mig under samtalets gång. Lyckades nog iaf att låta lite halvtrevlig på luren. Gick till tvättstugan och vek matchställen klart innan jag gick upp till hallen.

Kl 06 gick bussen och alla lyckades sova utom jag. La mig längst bak i bussen för att få 5 säten och sträcka ut sig på. Dessutom plockade jag med täcke+kudde för att ha det riktigt bra. Vad jag dock inte tänkte på var att längst bak så sitter motorn. Ingen ljudisolering och ett jävla skakande så det blev ingen sömn. Hade dock med mig en riktigt bra bok som jag började läsa runt kl 09 när jag insåg att det var lönnlöst att försöka sova.

Vi var framme runt 2taget vid hallen. Såg världens tråkigaste damvolley match och gick en liten promenad. Det är fan inte skönt med svensk vinter när det är fuktigt ute och det blåser...

Matchen torska vi dessutom med 19-17 i sista set efter ganska så bra spel. Ja trodde vi skulle vinna med 21-19 i sista och påpekade det i bussen på vägen upp. Jag hatar att ha fel! Många saker har förbättrats betydligt den senaste veckan dock. Domarna var från en annan planet och jag bestämde mig för att börja döma efter matchen. Att vara så jävla kass men ändå få betalt kan ju inte vara så svårt.

Hemresan så sov jag inte en enda minut. Fortsatte läsa på Edward Finnigans upprättelse fram till 05 när vi var hemma. Lite grusig i ögonen så somnade jag kanske kl 06 i morse.

Den här dagen går nog till världshistorien som en lika rutten måndag som alla andra måndagar fast mycket värre.
Är så jäkla trött på allt i mitt liv som hela tiden är så osäkert. Fast jag har varit världens sämsta i 27 år på att skapa säkerhet och stabilitet i mitt liv så har jag förstått att det är det som jag behöver allra mest.

Längtar verkligen fram till jul och nyår då man kan träffa familj och vänner igen. Saknar vissa stunder sjukt mycket.

Nu i helgen så drar vi till Danmark för att tränngspela, äta egenlagat julbord samt att kolla på Danmark-Sverige i volley innan det blir festande med Danskar. Är inte så jäkla sugen just nu, om man bortser från spelandet och maten förståss =p

Får se om man lyckas få tag på Martin tills nästa helg. Han har väl bytt nummer igen och jag har ingen laddare så får se hur det går med det. Vore skoj att kunna ses den lediga helgen för någon hemresa har jag inte råd med innan jul iaf.

Riktigt skön låt, har inte tänkt på texten så mycket men som jag sa, riktigt skön.
Guns´N´roses - So Fine


Kommentarer
Postat av: emelie

Resan lät inte alls så kul upp!! Synd om dig !:)

2007-11-20 @ 13:32:56
URL: http://meelii.webblogg.se
Postat av: Lina

Men du, uppdatera nu. Detta är megadeprimerande att läsa varje gång man loggar in på din blogg..
Tänker på dig, vi pratar imorrn.. Min räkning är än så länge bara på 1700 denna månad.. fan, det är tur jag kommer hem snart!:) ♥

2007-11-25 @ 09:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0