Skitblogg och skithelg

Skrev en mindre roman förut om de senaste 10 dagarna som löpit förbi men blogg.se lyckas trolla bort allt.
Gick hem och vilade en stund och förbannade världen man lever i =p

Förra helgen var family2 på besök och det skruvades och skarvades el en del. Efter mycket om och men så var allt klart och köket blev riktigt bra. Gillar Stolarna och bordet stenhårt! Hoppas det är fler som tycker så runt jul då 1 ska bli 2 på Valhallavägen. Så jäkla skönt att avnjuta en frukost i köket och inte i soffan framför tvn där jag bara hade 1an, 2an och 4an fram tills alldeles nyss. Trevligt att träffa far och de andra dessutom. Jag har inga batterier på min tele kvar eftersom laddaren ligger på ett skabbigt hotell i Tierp, så om du läser detta: Grattis på fars dag!

Förra veckan så drog jag igång idrottslyftet tillsammans med Brian. Det var 1 milijon ungar i ca 5000 klasser som vi presenterade projektet och oss själva för. Helt omöjligt att komma ihåg alla namn. Speciellt jag som är så bra på det annars. Har precis börjat lära mig namnen på alla tjejer man tränar torsdagar och så dyker det här upp och allt är som bortblåst igen =p
Det var kul att skriva autografer till alla ungar, lika kul att veta att man slipper ta hand om 30 anarkister som är höga på socker hela dagarna. Jag är säker på att Brian gör det bra, han är lika galen som ungarna!

I fredags så åkte vi upp till Tierp för att spela svenska cupen. Den helgen går nog till världshistorien som en av de allra värsta! Det hela började i fredags vid avfärd. Samling kl 13 hos Micah och Brians hus var det bestämt. Nu blev det inte så. Pga olika anledningar så kom vi inte iväg förän kl 15, en av dem var att vi skulle byta till vinterdäck. Verkstaden kunde inte ta emot oss förän sent och då säger mekanikern: ni kan ju inte byta till vinterdäck, de sitter ju redan på...
Bra att de har gjort det hela sommaren, haha..
När vi väl kommer till Jönköping så dör minibussen helt och hållet. Efter 4h med ett par hundra samtal fram och tillbaka med tränare, styrelse, bilbergning, Hertz och försäkringsbolag så kommer vi äntligen iväg. 24 avverkade mil och klockan är nu 20:45.
Det snöar som fan minst sagt och Micah kör mini-bussen. De har inte så mycket snö och kör dessutom på vänster sida av vägen i Australien. Det betyder att blinkers och vindrutetorkare sitter tvärtom här i på Svenska bilar. Efter många skratt åt alla blinkningar till höger och vänster på en rak motorväg så förstår vi nu varför. Brian beskrev det hela med ett sms: Were switching drivers in 30km, Thank God!!!
Självklart kör vi fel när Martins GPS går sönder och anländer till hotellet först kl 02:15. Ca 14h efter att resan började i Helsingborg.

Dessutom så förlorar vi efter världshistoriens obästa servemottagning och resan hem kändes sådär. Det gick mycket snabbare men blev kräksjuk när jag kom hem och har inte varit för kaxig idag som konsekvens av det hela.

I morgon ska jag upp tidigt och tvätta svettiga matchkläder och dra ut på en lång promenad. Det är så jäkla skönt när det står minusgrader på visaren och solen skiner ute. Plugga en del teori och sen planera träningen. Bubbelträning och defence står på schemat. Ingen ska orka gå hem när träningen är slut.

Vet inte om jag blivit skengravid men får sånt sug efter olika saker. Det senaste är svampstuvning men vet inget bra ställe här nere så det blir inget med det tyvär! Får väl se vad som finns när man kommer hemåt. Har en ledig helg i början på december och en hemresa då lockar väldigt mycket!

Kommentarer
Postat av: ernesa

blir avis på all spänning som sker på dina helger;)

2007-11-11 @ 23:08:07
Postat av: Perra

Ja bor man i Örkelljugna och spelar volleyboll så är det mycket spännande man får uppleva =p
Jag slår vad om att Mats var jätteledsen när han inte behövde åka med på denna resa, haha..

2007-11-12 @ 00:11:44
Postat av: Lina

Jag vet ett bra ställe på Varvsgatan i Söderköping, där de tydligen gör god svampstuvning.. Själv äter jag det inte, men jag känner kocken, o hon är grym på all slags mat.. Kanske vore värt ett besök... ;P

2007-11-12 @ 08:40:55
URL: http://lunalainen.blogg.se
Postat av: Perra

Ja du får visa mig när du kommer hem, det låter spännande =p

2007-11-12 @ 21:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0