Apelsin contreu bläääh

Har på ryktesvägar hört att det finns intresse i Östergötland utav vad som skrivs på denna blogg så ska försöka ytterligare en gång med att bli lite mer konsekvent i mitt historieberättande =)

Börjar bli lite bättre i ryggen efter ett par veckor, kan faktist sova riktigt skapligt om nätterna. Det enda är att jag inte riktigt har någon känsel och styrka i fingrarna när jag vaknar på morgonen. elitidrottande är verkligen inte bra.
Får se om det hjälper att träna mindre boll nu när jag pluggar teorin på måndagar. Kanske måste börja med Yoga igen för att känna mig ok.

Vi spelade match igår mot Lugi och det var ju inget bra sätt att börja säsongen på hemma. 39 egna misstag och vi skänker dem segern. Riktigt surt med tanke på hur jämn årets serie ser ut att bli, alla poäng kommer att bli oerhört viktiga. Men när vi tränar så dåligt som vi gjort sista veckan så kan man inte förvänta sig något annat.

Efter matchen så åkte vi in till Helsingborg. Tog en pizza och laddade batterierna hos Niklas innan vi begav oss till Mats & Ernesa. Alla var trötta och sura i början av kvällen men Brian och Micah fick igång alla riktigt bra. Vi spelade 1000 drinking games och självklart åkte jag på en chug. Det betyder astt jag fick dricka allt de alla andra drack, på en och samma gång i ett och samma glas. Så här gott är Apelsin contreu, fruktsoda, vodka, Redbull, Appel sours och öl i när man blandar det.



Blev ungefär så här glad när skiten var slut:



Och toppen var när man kände sig som:



Det blev en bra kväll ute med, mycket folk och bra stämmning. Sandra jobbade i baren och tror nog vi fick lite rabbat till och med.

Idag så har det inte blivit mycket gjort. Sov på en madrass lika mjuk som cement hemma hos Mats & Ernesa så har tagit igen några timmar idag på soffan. När jag satt på bussen så ringde jag Lina eftersom jag skickat mess och inte fått svar. De hade ju inte kommit fram så det var 2 lite småsura röster i början pga misstag men efter ca 20 minuter så mjuknade vi upp och pratade ytterligare 2h =) Inte billigt och tycker synd om henne som får betala. Men en kupong eller två så. Fick nyss veta att man tänker ca 65.000 tankar om dagen. De flesta går ca 1.400 mil söderut.

Farsan kanske kommer ner till helgen med köksbord och stolar. Han ordnade nytt barbord i April, det är aldrig för sent =) Vore trevligt med besök och gör ingenting om man får ordning på köket oxå. Trivs riktigt bra i lägenheten. Stort och rymligt, bra planering och egen ingång med uteplats. Det sista gör att det verkligen inte känns som en lägenhet med 2000 grannar nära på. Kan inte fatta att jag flyttat ca 20 gånger snart. Trivs verkligen nu men blir nog inte så där väldigt långvarig här efter säsongen eftersom den ligger i Örkelljunga.
Trots att jag trivs här nere så kommer det fler och fler tankar på att flytta hemmåt. Antingen eftter denna säsongen eller nästa. Det lär väl inte bli Vingåker men någonstans lite närmre än 45 mil som det är nu iaf!

Kommer bli svårt att somna sen känner jag. Inte ens Bröderna Karamazov kan få mig trött nu känns det som. Har ju bara ca 800 sidor kvar så kan ju jobba på den. Skulle föresten behöva en bokhylla och en fåtölj till vardagsrummet. En läshörna och någonstans att göra av alla flyttlådor med böcker och lägenheten skulle vara klar.

Nu var det slut för denna gången.

Kommentarer
Postat av: ernesa

du tog verkligen dom snyggaste korten du hittade va=)

2007-10-29 @ 20:46:53
URL: http://ernesa.blogg.se
Postat av: Anonym

Shit vilka snygga kort ;) Va ska man säga, inte lätt att fånga 3 hetingar på kort :D Du får ge mig din msn så ja kan skicka över mina kort till dig om du vill ha dom :)

2007-10-30 @ 13:38:10
Postat av: perra

Visst är det =)

[email protected]

2007-10-31 @ 13:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0