Broken back och allmänt breakloose

Har fått klagomål igen.. Skriver tydligen för lite, så det finns folk som läser här mao =p

Nu ska man försöka ta igen 2v på en liten kort text.. Ska försöka iaf!

Sen senast så har jag hjälpt Lina att flytta, för att sedan flytta själv och efter det hjälp 2st pålacker att flytta sitt bohag. Skulle kunna starta flyttfirma om det inte vore så jääkla tråkigt och för det faktum att man behöver lastbilskörkort vilket jag inte har. Men körkort snart iaf, förhoppningsvis. Går på City här i Ö-a nu och gör teorin, lämpat tar ju "bara" 6-8 veckor innan det kommer så man har ju tid på sig.

Var hemma i Vingåker i helgen och spelade Slotts Cupen. Eftersom vi inte hade någon passare med oss så fick jag leka lite med bollen. 4 matcher slet på kroppen kan jag lova. Man hoppar inte så mkt som passare men däremot blir det en hel del springande. Jag får tacka någon smart jäkel för fenomenet teknisk timeout, annars hade min tunga släpat i backen fler gånger under helgen.
Men efter helgen så var man som en zoombie och det var ju bara korkat att träna i måndags. Slängde mig efter en boll och det small till i korsryggen. Kotorna hoppade snett och jag kunde inte gå utan stöd. Kände mig som en pensionär med trasig höft. Lyckades dock dra tillbaka den under kvällen tack vare råd från Carina.
Nu när man vaknar på morgonen så låter det ungefär klock-klock-klock-klock när man drar allt på plats.
Så det blir nog ingen 15h bilresa tur/retur för mig till Säter, tror inte det är så bra för ryggen.

Börjar få lite ordning på lägenheten oxå. Bara Micah hämtar sin dubbelsäng+ram och man får upp ett köksbord och lampor som ska skarvas hit och dit så blir det riktigt trevligt. Fick en ny spis+ugn i rostfritt stål i går. Men märk att jag skriver spis + ugn, inte spis och ugn. Det är ju handikappanpassat så det sitter inte ihop. Gör mig inget om det inte vore för att arbetsytan är på 80cm...

Är så sugen på att börja lira Gura nu. Men det får nog vänta ett litet tag till. Blir så jäkla rastlös när jag börjat träna och vill ha någonting att göra av tiden. Kan ju inte läsa böcker hela tiden. Vilket jag gör nu, 4 st parralellt.
5 om man räknar in körskoleboken!

Pratade med Lina förut som fått jobb i Australien. hon pratade om att komma hem före regnperioden kanske.
Då slog det mig att fram tills i april är det inte lång tid kvar. Så länge man inte tänker på tiden vill säga. Varför är det så att tiden alltid flyger förbi för snabbt eller kryper fram så långsamt? Varför kan man inte styra över det själv?
Tänk vad bekvämt att snabbspola förbi alla tråkiga stunder här i livet för att sedan bara trycka på slow-motion när det behagar. Jag tror att jag får ta min nya världsreligion Perraism till nyare höjder och införa mina egna universiala lagar!

Nu ska jag få lite jobb utfört, kan inte sitta här hela dagen. Ligger dock lite i lä, har hört att Uggla bloggar 6ggr om dagen. Skjut mig om jag blir likadan!!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Alltid lika kul att läsa din blogg Perra! Hoppas ryggen bättrar sig och lycka till med körkortet! Ska skriva och köra halkan snart.... Sen måset jag köra upp!! Ha det!

2007-10-11 @ 17:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0