Nu orkar jag skriva lite, innan jag kryper till sömns

Jag har en sån jävulsk träningsvärk i ballarna. För er som inte kan skånska så är ballarna samma som skinkorna.
Köre utfallssteg för första gången på länge i onsdags och det var smärtsamt. Så fort jag sätter mig ner på baken så känns det som massage. Jag kan knappt böja benen och det ser nog skoj ut när jag går.
Under veckan som gått så har jag tränat minst en gång per dag Mycket volley, en del styrka och så badhuset idag. Jag satte mig på en flytplatta och simmade ett par hundra meter med bara armarna. Det var tyngre än jag trodde. Undrar om det beror på kroppsvikten eller volymen som jag var tvungen att förflytta fram genom vattnet =p

Har jag inte tränat volley så har jag kollat en del. I söndags så krossade EVS på hemmaplan. Efter det så drog vi hem till Ewa och käkade lite. Det var lite fler polacker där och jag har aldrig hört så många ord under så kort tid. De skulle knäcka på spelet Rappakalja! Otroligt trevliga människor dock. Man känner sig extra svensk i deras sällskap!
I Torsdags så kollade vi avgörande matchen och vi satt och trumma och sjöng i 2h. Tyvärr så torskade de med 15-13 i sista. Jag har aldrig sett en så sväning match någonsin förut.

I morgon så ska vi åka till Malmö beachhall och spela i 2h. 600kr kostar banan men det är det värt. Det blir en lugn helg alkomässigt så kan lägga pengarna i Malmö istället. Vi skulle dragit till Ängelholm och festat ikväll men det strulade lite med bussar och skjuts så vi struntade idet.

På söndag blir det ytterligare en heldag i hallen. Tryout med träning och matcher.

Nu blir det lite smarrig frukt och en god natts sömn. I morgon ska det spelas beach, bara man inte får för ont i benhinnorna innan söndagen!

arivederci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0