Quasimodo

I helgen som kommer så befinner jag mig på schlätta, volley-2000 mästerskap i Falköping och jag coachar tjejerna i U-13. Förra året så gjorde jag samma sak, en mycket trevlig men energikrävande helg. Sömn är viktigt när man är iväg och 2 festkvällar satte sina spår. Nu ska jag dock upp och jobba kl 7 måndag morgon så det blir inte en repris i år.

Just nu så sitter jag framför datan och kollar SM-final nr4 mellan Sollentuna och Falkenberg. Ställningen just nu är 1-1. Falkenberg vann 2a set trots att de missar väldigt många servar! Vi får se om segertåget fortsätter att rulla i Halland efter kvällens match eller om det blir en 5:e och avgörande match på torsdag.
Sollentuna måste ha Sveriges tråkigaste speaker och absolut sämsta DJ...

17 maj. Ingen speciell dag i Sverige men i vårt kära grannland Norge är det världens fest. De firar sin självständighet och viftar med flaggor för att släppa ut lillebrorskomplexet. Synd att det fortfaradne inte är en del av Sverige, derad oljepengar hade suttit fint.
Nu kanske jag åker upp och viftar med flaggor jag med och klär ut mig som ett fån. Sami har blivit norrman och då ska det väl firas ordentligt!

Dagen spenderades på en buss och i Helsingborg med alla 6:e klassare. Trots fröknarnas brist på ledarskap och totala oförmåga till att organisera TILLSAMMANS så kom alla elever med hem. Vi var på stasteatern och kollade på Ringaren i Notre Dame. Bra pjäs med dutiga skådespelare. Tror de flesta uppskattade utflykten.




Kommentarer
Postat av: Emelie

har med velat se ringaren i notre dame, men anton tycker de suger:P

2008-04-16 @ 09:39:39
URL: http://meelii.webblogg.se
Postat av: Perra

Är ingen teaterfantast men det var faktist bra. Fina kulisser och bra skådespel.. Inte får lång föreställning heller..

2008-04-16 @ 15:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0