Spanien ja

Har varit i Spanien ja.. Flög över Madrid till Valencia där jag spenderade en natt på hotell innan jag åkte vidare till Teruel.
Kom sent till Valencia och där väntade Chong på mig. Hans bagage hade kommit bort, stackars han. Tog taxi till ett billigt och bra hotell. Dörren öppnades utav en uteliggare. Gav honom en 20 lapp i dricks så han kunde köpa ite mat. Helt plötsligt så börjar han dansa värsta krigsdansen och nästan grät utav lycka. Fatade inte riktigt varför förän Chong sa "You realy gave him a twenty?" Shit, det var ju Euros, haha. Han blev dock så lycklig så det gjorde inget. Han behövde dem mer än jag.
Dagen efter missade vi bussen med 2 minuter så vi knallade runt i centrum på Valencia. Sjukt fin stad med smala gamla gränder fyllda med graffiti. Polisen åkte förbi ett par killar som sprayade för fullt och hälsade glatt. Lite skillnad från förbudslandet Sverige. Det fanns många gamla byggnader som var klart sevärda. Trots att vi gick runt i 2 timmar täckte vi bara in 10% av centrum. Har ju nyss flyttat och eftersom det blev snabba bud innan avresan så hittade jag inte kameran. Blir några bilder från nätet dock i detta inlägget.

 
Valencia Torres som vi knallade förbi

Tog en senare buss till Teruel. Låg mellan Madrid och Valencia. Uppe i bergen och det var som en resa bakåt i tiden. På en 2 timmars bussresa så åkte vi förbi en pub som låg mitt i ingenstans och en by med 3 hus och 1 sjukstuga. Väl framme, 1000möh, så var det en del blandade intryck. En gammal viadukt som gick genom staden, höjdskillnader på flera hundra meter då staden låg på bergssidorna och i den dal, samt riktigt gamla byggnader. Träffade inte en enda person på 4 dagar som kunde Engelska. Och försökte man prata med folket så snäste de åt en och var riktigt otrevliga.
Spanska rasister...
Mycket volleyboll och en del utgång blev det. Fick med mig 2 killar hem efter en resa på 25h! Var inte så pigg när man äntligen kom hem. Blev lite förskräckt i onsdags när jag såg att Spainair som vi flög med kraschat ett plan precis utanför terminal 4 där vi satt och kikade hela måndags morgon.






Kommentarer
Postat av: ernesa

jag är inte alls bitter.. =D

2008-08-25 @ 12:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0