Nu är det jul igen

Sitter vid datorn och tänker på att jag egentligen borde packa. Mats plockar upp mig på jobbet så åker direkt därifrån imorgon. Slutar 1320, hoppar över läraravslutningen så att vi kommer iväg snabbare.
Ska bli skönt att slippa det här jäkla råtthålet 1 vecka. Det är ingen bra idé att bo 4 killar i ett hus. Jag är för gammal för det. Men efter nyår hoppas jag det blir ändring på det.

Nyår förresten spenderas i Ängelholm på roddklubben. Middag och fest med ett 60-tal personer. Känner inte så många där men det blir skoj. Får införhandla ny skjorta och slips samt skor när man kommer hem. Factory..

När jag kommer ner igen blir det fullt upp. Träning plus turnering med damlaget. Lite mer träning med ÖVK och EVS plus en massa plugg att fylla tiden med. Kommer inte märka att jag inte har ngt jobb.
Idag när jag satte mig i soffan i lärarrummet innan lärarkonferensen så kändes det dock som om man slappnade av och släppte allting. Blir konstigt att ha avslutning med 7orna som man jobbat med i ett år.

Hittade en gammal favorit från Helsingborg, en perfekt höstlåt. För höst är det i detta jäkla landskap...
Efter att ha bott här nere för 3 vintern i rad så vägrar jag att tro att det någonsin har varit vinter här nere. Ingen julstämning över huvud taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0