Har läst ut ytterligare en bok

Den slutade såhär:

Som en låga släcks av vinden,
går till vila och ej mer kan avgränsas
så går den upplysta människan fri från själviskhet
till vila och kan ej mer avgränsas.
Är borta, bortom alla bilder -
är borta, bortom ordets makt.


Det var en historisk berättelse om Sidharta Gotamis liv (Buddha),
ska nog kika närmre på ämnet.



Idag så har jag tappat hoppet om mänskligheten. Först idag så hade jag kanal 5 på i bakgrunden. Det var Elle galan, ojojoj! En pristagare i kategorin Mode avslöjade sin hemlighet bakom framgångarna. Han hade upptäckt vad människorna ville ha, nämligen mode! Eh, no shit!

Senare så kollade jag på melodifestivalen i ca 15 minuter, ja jag vet att det är hemskt och jag skäms men så roligt har jag haft idag ungefär. Jag kom att tänka på när man var liten i skolan och fick berätta vad ens föräldrar jobbade med. Det fanns ju häftiga saker som Polis och så vidare, lika självklart som att städtant inte var så häftigt. Men pinsammast av allt hade nog Manusförfattare på SVT varit. Total avsaknad av humor och enbart pinsamt lamt. Jag fattar inte hur publiken kan sitta och skratta åt Luuk och den där fjanten som leker trollkarl och artist och jag vet inte vad.
Sista gången jag kollar in det, jag lovar!!!

image77

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Ja e inte bitter" - Tony Rickardsson.

2008-02-24 @ 11:06:07
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=XqMTDSRJWpI

2008-02-24 @ 14:54:56
Postat av: Perra

Haha, ja jag var inte riktigt på bra humör igår =p

2008-02-24 @ 20:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0