Mesblogg

Ortopeden
Var inne på Skandinaviska Ortopediska laboratioriet igår och fick en dödsdom på mina fötter. Skorna jag spelar i är riktigt kass. Stadens stora fotbollslag tycker tydligen samma sak. Mina häldynor är trasiga och kommer aldrig att läka ihop så jag har 50 års ständig värk att se fram emot. Det känns kul att höra när det hade varit lätt ordnat om det inte vore för vissa avtal vi har. Men nu är det som det är. Idrott är bara skit!
Efter besöket så trodde vi att vi missat bussen med 2 minuter, men den kom lite sent och tur var ju det. Chaffuören pratade dock i mobilen och fick tvärnita när jag vinkade på henne så att hon inte skulle åka förbi oss. Hade varit snyggt om vi haft turen att bussen var sen men att hon sedan sket i oss.

Bloggande
Lyssnade på radio när jag polettnegerfuskade förut. Det var Catherin Schulman i studion och de pratade om hennes blogg. 100.000 besökare i veckan ca. Skulle vara fint med de reklamintäckterna =) Men det jag främst tänkte på var att man själv är så jäkla mesig i sitt bloggande. Man skriver inte alls sånna smaskiga detaljer och djupt tänkande som egentligen   är kul att läsa om bara för att man är så jävla mesig. Funderar på att starta en anonym blogg och verkligen smaska till med detaljer om det förflutna och ens tankar i nutid.

Telefonintervju
Blev uppringd förut på hemtelefon av en sån där trevlig intervjuare som låter så smaskigt snygg. Tycker det kan vara kul att svara på sådana frågor för då får man lite tid till att reflektera över saker som man aldrig annars har tid att tänka på. Kom fram till att pensionärers hårvård ska vara finansierat privat, att skolan ska ha mer pengar och att jag ska spara lite mer pengar detta året.
På tal om telefonister. En polare snackade med en tjej på tele för några år sen. Han lyckades ragga upp henne och få hennes mob.nr. De bestämde sig för att träffas och hon skickade ett mms med sin bild på. När han gjorde samma sak så fick han dock svaret: Eeh jag tror nog inte vi ska träffas. Hejdå!
Fan vad grymt! Hon förtjänade minst en riktigt fet örfil...

Moffande
Har gjort banan/chokladmilkshake och blåbärspaj med vaniljsås idag. Måste träna hårt innan helgen nu.

Drömmar
Drömde så jävla äckliga mardrömmar inatt. Hatar ormar mer än någonting annat sedan min kära kusin stoppade en i kalsongerna på mig när jag var yngre (tack så mycket!). Inatt så spelade det ingen roll hur många gånger jag vaknade och somnade om, drömde ändå samma sak. Sov inte mkt inatt och snoozade därför extra i morse. Tur att de på dagis är så jäkla snälla och bjuder på mackor och kommer med kaffe till en när man ramlar in och känner sig som en zoombie =)
I helgen så ska jag möblera om i sovrummet, undra om man sover bättre sen.

Korvgrillning
Skoldagen i morgon ser ut som följande.
Fruskost kl 0715 på fritids. Gå ut och gunga med Björn. Sedan får han läsa högt för mig.
0910-1010: Matte i 6a.
Håltimme 2h.
Svenska i 30 minuter efter lunch.
Sedan avslutas dagen med att gå ut och grilla korv med naturgruppen. Hoppas bara det blir fint väder så man slipper regn och gnälliga ungar.



Roliga särskrivningar!

 

I affären

Glad packad räkmacka

Morgon rockar!

Vi har sprätt ägg


På restaurangen:

Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig.

Grillad kyckling lever med kul potatis


Hos frisören:

Skum Permanent 395:-

 

I kontaktannonser och CV:

Jag är en mörk hårig tjej

Jag är inte rädd att visa fram fötterna!

Jag skriver just nu på min doktors avhandling

Jag har bra grund men ingen vidare utbildning


Yrkesgrupper

Nacka naprapaterna

Sjuk gymnast

Vår kassa personal


Kommentarer
Postat av: lina

Fast jag tycker ju din blogg är i högsta grad underhållande..

2008-02-07 @ 13:11:32
Postat av: ernesa

har du lite blåbärspaj över;) haha ..

2008-02-07 @ 20:32:37
Postat av: C.

haha, jag håller med lina. vissa dagar iaf, som denna. :D

2008-02-07 @ 23:19:03
Postat av: Jansson

Erkänn att du bara vill ha lite mer kommentarer på din blogg!? Jag tycker den är högst underhållande, för det mesta. ;)

2008-02-08 @ 06:05:35
Postat av: Perra

Nej fan det handlar inte om det. Vill skriva lite smaskigare bara. Hade det handlat om kommentarerna så hade jag ju redan skrivit på det sättet, fast under mitt riktiga namn =p

2008-02-08 @ 10:56:28
Postat av: Jansson

Okej, kör på som du gör! Du skriver på ett kul sätt! Keep up! Puss puss!

2008-02-08 @ 20:27:01
Postat av: Jannson

Men vad är polletnegerfuskade?:S

2008-02-08 @ 20:30:10
Postat av: Perra

Polett ner i solariet och du är polettneger

2008-02-08 @ 22:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0