Payday

Jag gick upp 1h för tidigt idag. Kom på det först när jag skulle ut genom dörren så det var ju inte direkt så att jag kunde gå och lägga mig igen. Förvirrande det här med olika tider varje dag då man börjar/slutar.
Och det känns som om den timmen hade gjort ganska så stor skillnad. Inatt fick jag sova ca 4h och jag kommer somna stående idag om jag inte dricker kaffe hela dagen lång.

Jag ska kika lite på Bokrea idag och se om man hittar några nya böcker värda att läsa. Det är alltid kul när man hittar några riktigt bra och riktigt spännande böcker. Den senaste jag läste var inte sådär överdrivet spännande men den var bra. Så jag laddade hem lite talböcker på ämnet. Har aldrig varit förtjust i tanken då jag har så svårt att koncentrera mig på flera saker samtidigt. Tanken är väl att man ska kunna göra flera saker samtidigt men det enda jag skulle kunna göra är ut och gå och lyssna. Men eftersom det var 24 föreläsningar och jag bara lyssnat på 5 än så läge så får jag väl försöka klara av de 19 sista med.

Det är bara 3 dagar kvar till helgen och det känns bra just nu, sängen lockar ju inte lite!

Jag läste igår att en av världens största glaciärer smälter 7 gånger snabbare än för bara några år sedan och detta förmodligen kommer utlösa en kollaps som skulle höja världshavens nivå med 25 centimeter redan detta årtiondet. Världen är verkligen på väg åt helvete! Skönt att man inte finns kvar hur långt som helst in i framtiden.

image78

Nu ska jag äta frulle och gå till jobbet.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Lina

Försök hitta boken "Tusen små bitar" av James Frey. Den är så jävla bra, säker på att du kommer gilla den! Kram

2008-02-27 @ 08:29:07
Postat av: Janne

Ja, men det är ju en fin bild iallfall.

2008-02-27 @ 20:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0