Keep on smiling

Vaknade kl 0635 av att klockan ringde i morse. Helt ok nu efter några veckor även fast jag somnade någon gång efter kl 02 i natt. Visste ju att jag hade 2h ledigt mitt på dagen så att jag kunde springa hem och vila ögonen lite.
Börjar på fritids tidigt på torsdagar och det är sååå jobbigt. Tar en kopp kaffe (svart nu, spyr om det är socker i),dukar fram lite frukost och väntar på att Björn ska komma. Vi tar några mackor och sätter oss vid lilla bordet. Det är släckt förutom värmeljusen som står framme. Äter i snigeltakt, sedan knallar vi bort till skolan med väskan innan vi går ut i regnet. Tack för taket mellan skolan och slöjdhuset. Eftr de så har vi 25 minuters högläsning i soffan. När sedan lektionerna börjar så får jag reda på att jag är överfloödig pga sjukdomar så glider runt lite mellan 3 klasser och hjälper till med matten. Jag har alltid varit grym på att räkna i huvet och har aldrig gjort som det står i böckerna. I början var det inte så populärt bland lärarna att jag lärde ut mina sätt och inte exakt som det står i boken, men de har nu kommit på att mina sätt är lättare och går snabbare. De kan inte säga så mkt annat när ungarna skriker efter mig hela tiden.

Efter matten så kilar jag hem och bäddar ner mig på soffan och kikar damvolley på Eurosport 2. Ögonen slår ihop i ca 35 minuter innan alarmet går igång. Sätter mig vid datan innan jag kilar upp på skolan. Får ngn äcklig jäkla tomatsoppa så det blir ännu mer mackor. Spelar King med tjejerna på rasten innan OÄ:n börjar. Samma sak där, folk sjuka och jag knallar till lärarrummet för att dricka kaffe och snacka med americanas angående idrottlektionen jag blir flyttat till. Skulle ha natur men det gjorde ingenting, de gick på lång promenad och det hade inte mina fotleder gillat. Nu har vänster fotknöl och vrist svulnat upp den med. Men ska inte klaga. Drog tilbaka en urledhoppad tumme på tjejernas träning och fick ikväll reda på att en gammal flickvän som hade svimattacker för 12 år sedan när vi var ihop nyss fått reda på att det berodde på en tumör i hjärnan. Det finns alltid de som har det värre så keep on smiling.

Han hem och åt pizzarester innan tjejerna skulle träna. Som sagt så drog J tummen ur led och det såg ut som en bumerang på handen ungefär. Sedan var det träning med A-laget. Kunde inte hoppa men spelade match i bakplan.
Det gick men fick isa fotlederna 1 gång i kvarten ungefär. Får se hur de mår i morgon bara. Börjar 1130 med möte och sen en idrottslektion så det blir en bra avslutning på en mkt bra arbetsvecka.

image66

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att se att du börjat blogga ordentligt igen.. :)

2008-01-25 @ 11:12:00
Postat av: Lollo Z

Du skriver bra så det e så kul o läsa dina bloggar Perra! Keep on writing;)

2008-01-25 @ 12:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0