Soft dag

Vaknade kl 6 i morse på soffan och var pigg! Kikade runt på mina 27 kanaler och kom på att 3 eller 27 gör ingen skillnad. Det är ändå bara skit.. Vill ha 3an och 6an, rätt så sköna serier där (tecknat). Somnade därför om och gick upp vid 10-taget. Satte mig vid datorn och gjorde ingenting i ett par timmar. Till frukost så gjord jag mig en banan-choklad milkshake på Tofu glass. Riktigt gott. Men bara glassen i sig smakar inget vidare. Inte så konstigt när huvudingrediensen är avkok från Sojabönor..

Satt kvar vid datorn och kom på att jag missade min tvätttid. Ingen fara tänkte jag då jag hade kläder att hämta ut på posten =p Det har kommit några paket den senaste tiden och detta skulle innehålla en massa boxershorts. Man blir inte lite förbannad då när man hämtat paketet och öppnar det för att hitta 1par däri trots att det på följesedeln står flera par. Det är någon jävel som öppnat upp det innersta plastpaketet och tagit en massa par. Gissa om jag ska vara riktigt störig och otrevlig när jag ringer till kundtjänst. Jag vet ju själv hur kul det var att börja måndag morgon med en riktigt förbannad kund på andra sidan luren. Kundtjänst är ett riktigt skitjobb..
Lite senare stekte jag några egna riktigt goda hamburgare med ägg på. Alla möjliga tillbehör och bänkar mig framför TV:n. Då ser jag att det finns ingenting alls hemma att dricka. Ingenting. Så det blev hamburgare och äckligt kranvatten.
Tydligen så har vattnet i Örkelljunga varit förgiftat de 30 senaste åren med något cancerframkallande ämne.
Bra jobbat!

Under kvällen så har jag gjort ungefär lika mycket..

I morgon så möter vi Tierp på hemmaplan. Jag har knapt kunnat träna ngt under veckan men idg känns det bätre Har ju inte stått eller gått på dem speciellt mycket under dagen. I natt så sov jag med en isklamp på foten och med fossingarna i högläge. Gissa om det kändes skumnt sen när man vaknade och inte kände när man gick på golvet.

Nu ska jag snart krypa tills kojs. Börjar bli lite tröttare på kvällarna men sover fortfarande på soffan.
3e låten är som min egna lilla godnattsaga..

MP3

Death Cab for Cutie - This is the New Year
The Wombats - Lets dance to Joy Division
Billy the vision & the Dancers - Ghost

image69

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0