Tråkig bussresa full av tankar

Dagen började lite halvsegt. Orkade inte äta frukost. Blev sittande framför datan igår, skulle gått och lagt mig runt 23 men kollade på klockan 01 och tänkte: oj, inte nu igen! När jag kom till skolan så var det soft de 2 första lektionerna. Stod på läktaren och kollade in handbollsturneringen mellan klasserna. Min klass vann stort så näsa lektion var riktigt soft den med. Alla var glada och trevliga..
Fick ngn pirogvariant på luchen som var helt ok. Efter luchen så drog jag och en kille hem till mig och spelade data innan vi gick till fiket. Skönt med pedagogisk tid. Hoppas det gör det lättare i framtiden med jobbet.

Efter den lugnaste dagen hittills i skolan så packade jag ner mina äckliga träningsskor och tog bussen till Hbg för möte med sjukgymnasten. Där fick jag konstaterat att jag har trampat sönder kuddarna under mina hälar så de flyter ut på sidan och jag trampar igenom hälen och det är orsaken till mina fotproblem. Lyckligtvis så är det samt benhinnorna + knäna + min inflamerade sena lösta med nya hålfotsinlägg. Skulle få 2st tom så man slipper byta mellan skor 100 ggr/dag.

Bussresan in till stan spenderades sovande med gamnacke och öppen mun. Var hur trött som helst. Glad bara över att ha vaknat där jag skulle stiga av. På bussresan hem så var jag så jäkla uttråkad så jag kollade på folk och fantiserade ihop deras liv. Började med en kille på ca 2m och 150kg som väntade på bussen med mig. Bestämde att han spelade amerikansk fotboll, var lågutbildad, jobbade på lager och hade en flickvän som vägde högst 1/3 del av han själv. Han kollade på dåliga actionfilmer och levde på chips och energidryck. Gick sedan över till bussschaffisen som var frånskild med 3 barn och käkade lyckopiller. Sådär satt jag hela resan hem.. Lyckades hålla mig vaken hela vägen och tur var väl det. Vill inte vakna upp i Markaryd, hehe..

Svängde förbi solariet på vägen hem.

Dagens mest uppskattade kommentar: Vi är väldigt glada att just du har börjat här och vi tycker allt fungerar jättebra.
Det är nästan så man skulle kunna stå ut med en skitdag i morgon och ändå glida runt med ett leende på läpparna..



Hon är söt den där Lykki Li som skriver en låt till mig =p

Kommentarer
Postat av: Lina

Men Perra, du låter ju riktigt positiv i dina inlägg nu för tiden.. Så härligt! :)Ses på lördag, jag hör av mig när jag vet vilken tid det blir. Inte för tidigt, jag lovar! :p Kram!!

2008-01-31 @ 11:48:35
Postat av: ernesa

snygg blogg du har fått till=)

2008-01-31 @ 22:19:48
URL: http://ernesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0