DN-gala och en jäkla massa lastbilar

DN galan gick av stapeln ikväll och det var en positiv frväntande presskår som hoppades på Svenska formbesked. Men ack så illa det gick.

Sveriges mest självklara guldmedalj har bytt sport och imponerar verkligen inte på mig. Hur f-n kan man få åka till OS när man är rankad 44:a i världen(tresteg) när SOK satt upp en gräns att man ska vara bland de 8 bästa.Ok att Carro vill hoppa längd, där kan hon ju iaf gå till final en bra dag men formen har uteblivit sedan Mexico i Juni.
Jag tror att det möjligtvis kan bli en finalplats där, hon är ju trots allt en tävlingsmänniska. Men att gå från 2 självklara tv-dagar under sjukampen till en tråkig längdfinal känns bara oerhört trist.

Tresteget skulle bli första tävlingen för Olsson på 1 år. 2 hopp och skadan i baksidan på låret slogs upp igen. Nu ikväll så pratar Christian om en karriär som mjligtvis kan vara slut. Oerhrt tragiskt fr honom personligen och ytterligare ett skäl till att inte kolla på OS.

Kallur skulle prva formen inför OS. Men som en ren säkerhetsåtgärd så valde hon att ställa in. Ett klokt beslut tror jag. Hon får ett par lopp på sig att komma igång till finalen och det är först då hon behöver springa på 100%. Med VM 1:an samt 2:an borta från startfältet så ser chanserna ändå ljusa ut. Spanien får dock vara favorit till guldet i dagsläget.

Det absolut tråkigaste tycker jag är att det ser ut som om Robban får stanna hemma under spelen. Lunchade med honom i Gtet fr några veckor sen och han verkade oerhrt laddad på att få springa några snabba lopp och visa SOK att han ska med. Nu springer en lettjävel ivägen och frstr allting. Inte första gången snedspringande jävlar förstör i häcksammanhang för Sverige...

Jobbade idag för frsta gången på ett tag. Skönt väder och eftersom vi bara kikade på lastbilar så ska jag inte klaga.

Imorgon blir det mer packning och organisation runt flytten.



Kommentarer
Postat av: Amanda

tråkigt med olsson tycker jag!

2008-07-23 @ 01:03:07
URL: http://amandamoden.blogg.se/
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/goodiebagtavling.html#comment



Missa inte denna grymma goodiebagstävlingen, produkter till ett värde av 2000:-, och än så länge är det bara någon enstaka med i tävlingen (och jag tror inte att deltagarantlet kommer bli alls stort, så stor chans att vinna alltså)...



Ha en underbar dag!!

2008-07-23 @ 15:42:48
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Amanda

svar: tack för tipsen!! det ska jag ska jag säga!!! :D

2008-07-23 @ 22:38:27
URL: http://amandamoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0