Visionär

Slår man upp visionär på Wikipedia så kommer Vision upp. Det står: Vision, något man vill uppnå. En vision uttrycks oftas som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet. Har fått höra att jag är en visionär. Det stämmer mycket bra. Har många visioner flera gånger om dagen. Vad jag däremot har saknat är handlingsplaner. Just därför har mycket stannat vid just visioner.

Senaste i raden, beachproffs =p Tanken på att spela i Brasilien eller Californien i soluppgången och höra vågsvallet i bakgrunden lockar ju. Lite väl sent påtänkt bara! Men ett beachcamp nästa år och lite tävlande skulle inte skada. Då har man ju tagit ett steg på vägen iaf.




Fick de två första numren utav Beachmagasinet idag. Sköna artiklar blandat med schyssta bilder ger ett bra intryck. Sen märks det en stor skillnad mellan första och andra numret. Kan nog bli riktigt bra om det fortsätter i samma stil!

Ska in till Helsingborg och Ramlösa imorgon och inte Raaaamlösa som jag sagt tidigare. Man blir bara mer och mer skånsk här nere. Ska försöka hinna med och köpa RAM-minne till datan oxå. Den är ju inte världssnbb längre om man säger så!





En sak till som jag kan lägga på listan över vad jag vill göra och funderat på en längre tid är att skriva en bok. Var inte bäst på svenska uppsatser i skolan men kan verkligen inte om jag inte verkligen vill. märkte det när jag till slut fick några ämnen som tilltalade mig. Hade världens mest skumma lärare som var halvt uppe i molnen på någon medicin men att locka fram skrivlust var hon bra på. Fick ett par ämnen som var intressanta och knåpade ihop upp mot 40 A4 handskrivet på några få timmar. Har så mycket bra idéer och tankar i skallen men som aldrig blir mer än så för de kommer just aldrig ut. Får kika på en bra skrivskola så får man se vad det kan ge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0