En midsommar ute på åkern

Var ett tag sen nu. Har varit borta sen förra fredagen och planerar att vara så ett tag till. Skönt att inte ha någonting att tänka på och bara slappna av. Har varit ledig fler dagar nu än på hela året.

Åkte till Falköping för att träna tjejer på talanglägret. Blev positivt överraskad över den nivån som de flesta höll. Men de tränar 3 gånger så mycket som 13åringar än vad ÖVKs 19åringar gör. Inte undra på att ungdomsverksamheten är lidande i Öa. Och så tycker klubbar som sysslar med utomhusidrott att volleybollen får för mycket tider. Jäkla idioter säger jag! Ska vi boka fotbollsplanerna 3 kvällar i veckan och spela beach? Undra hur det hade låtit då???
Lägret gick bra iaf, både volleyn och socialt. Alltid kul att träffa på folk som man inte möter så ofta. Sköna människor gör att tiden går mycket fortare. Sen i höst så får vi se om jag kan vara ledig fråpn jobbet ännu lite mer så att jag kan åka upp och träna de yngsta landslagen. Är kul att man får in en fot och man vill ju göra det snyggt så att nästa fot oxå kommer in om man säger så.

Igår så var det tänkt att jag skulle stanna hemma men hängde på Mickis och några fler ut till Hillen. Satt där och drack öl ett tag innan vi åkte vidare till någon annan logdans/fest i närheten. Satt och snackade lite skit med folk man inte träffat på länge innan jag åkte hem runt 12-tiden. Åt en nattmacka och kröp i sängs.

Idag har jag legat och sovit längre tiden utav dagen med feber och halsont. Ska kurera mig tills i veckan då jag funderar på att göra comeback i Onsdags-beachen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0