Påsklov och då kommer snön

Det känns inte riktigt som om det stämmer. Sportlovet var fint och soligt, påsklovet är kallt och snöigt.
Jag har spenderat halva lovet med, ingenting... Eller det har ju blivit en hel del volleyboll men utöver det.
Jag har inte lärt mig 100 nya låtar på gitaren, jag har inte läst hela teorin, jag har inte varit ute och promenerat eller gjort så mycket annat vettigt heller för den delen. Och det har varit skönt! Nu gäller det bara att vara lite effektiv de sista dagarna för samvetes skull.

I måndags morse var jag uppe runt 0530. Snön bara yrde ner och resan till Stockholm lockade inte så mycket.
När jag satta skon utanför dörren var det snö högt över forknölarna.
 
(Skulle placerat bilden till vänster men fattar inte hur man gör, hjälp mig ngn).
Det tog såklart sin lilla tid att komma upp till 08-land. Vi var framme runt 16 och kroppen kändes riktigt seg!
Trots en promenad och dusch på det så kom ingen riktigt igång som i kvartsfinalserien och vi förlorade med 3-2 mot ett mindre trött Sollet. Jag fick lite tid på plan som passare och tyvär lite mer än 1 set som center, haha.
Det var ungefär 10 år sedan och det kändes.

Under resan hem så lyckades jag få lite sömn och det har nog inte hänt efter en match förut.
När vi kom till djungeln runt 04 så var vädret detsamma. Undra om det snöade hela tiden??
Hur som helst så var det nysnö över blankis, och med slitna sneakers så slutade det med att jag slog på baken inte mindre än 3 gånger under de 500m jag hade hem.


I tisdags så sov jag till 13, Martin ringde och väckte mig innan vi gick till station och lunchade samtidigt som vi diskuterade en hel del volleyboll. Idag blev det mer diskutioner med styrelsen och elitsektionen och om några veckor så vet jag bestämt hur framtiden ser ut.

Påsk förresten. Ingen påskmat blev det, ingen påskmust och inget påskpynt. Jag är fortfarande less på det efter i julas så det får bli en annan gång. Fast must lät ju riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0