Sista chansen

I morgon så måste vi vinna på hemmaplan mot Hylte. Annars tar det roliga slut innan det ens har börjat.
Detta blir nog min absolut sista säsong på högra nivå. Trampdynorna under båda fötterna är trasiga, de kommer inte att läka och det opereras inte heller. Detta gör att jag har ont i knän och benhinnor och ryggen så fort jag går längre än ett par hundra meter. Jag har ett bäcken som hoppar snett titt som tätt och en och annan kotförskjutning i ryggen inträffar oxå. Högeraxeln är kroniskt inflamerad och den börjar bli värre igen. Det brukar yttra sig genom smärtor ut i skulderbladet och hela nacken. Vet inte hur många sprutor jag har fått för det.Jag har käkat receptbelagda läkemedel ca 4-5 år sammanlagt (mao ca 1700-2000 dagar vilket blir minst det dubbla antalet tabletter). Då kan man fråga sig varför man håller på? Jo för att det är så jäkla skoj och för att jag älskar att tävla! Jag vet att 2 veckor efter att vi spelat klart, antingen det blir i morgon eller om ett par veckor så kommer jag att vara riktigt sugen på att träna igen.
Det blir någon form av eget idrottande till hösten men för att det ska bli på högre nivå så känns det som om det ska till någonting alldeles speciellt!

Matchen i lördags tänker jag inte skriva mer om än att jag skämdes någonting fruktansvärt och ville bara dö!

Igår efter ca 3 timmars sömn så skulle vi upp till Hylte igen med tjejerna för U-SM kval. 3 riktigt bra set spelmässigt och 3 riktigt dåliga set senare så blev det hemresa och stopp på MAX vid Eurostop. Trevligt väder och trevligt sällskap. Jag var lite för trött för att joina tjejerna i hoppborgen, eller så kanske jag är för gammal och feg =p

I morgon så har jag inga lektioner som det ser ut nu, hoppas det förblir så och att de inte ringer 0825 och frågar om jag kan börja 0830.

Ska plinka lite gitarr innan jag ska sova. Börjar bli bättre nu och ska börja spela ackord under lovet.
I morgon blir det till att kola efter kablar till mina nya högtalare och subwofern. Alla ligger de på 300W var så blir lite skillnad mot förut! Sen kanske jag knallar upp på Jysk om det inte snöar så förbaskat i morgon igen.

Igår så var det närmre 15 grader och sol, i morse 0630 när jag gick upp såg det ut såhär utanför köket:

image100

Kommentarer
Postat av: Anonym

nämen det är ju underbart med snö i mars, vem gillar sol och vårvärme?

2008-03-18 @ 12:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0