Tavelsudd

Så känns mina ögon som ungefär. Jag sov en halvtimme innan träningen men är fortfarande helt slut.
Det är alltid svårt att somna efter match och när det varit slutspel i Hylte med gastkramande bollar så är det extra svårt. Därför så blev det inte mycket sömn i natt. Började dessutom tidigt i morse. Jag snoozade en gång men vågade inte mer sen. Det har ju hänt att man försovit sig en eller två gånger. Nu har jag dock tagit ledigt på torsdag morgon en lektion så jag börjar kl 12 istället för 0715, lite skillnad! Kan se fram emot matchen på onsdag och å veta att jag kan vila ut mig efteråt riktigt ordentligt!

Jag håller på och läser en bok just nu som heter Spelet utav Niel Straus. Författaren har ägnat 2 år utav fältstudier och seminarier till att bli en expert i konsten att förföra kvinnor. En rak och ärlig bok som man skrattar åt titt som tätt. Det jag dock funderat över mest är hur ensamma och tomma alla människor i grund och botten är. I boken så försöker de fylla den tomheten med kvinnor. Tomheten kan bero på allt från att ha blivit försummad utav en eller båda föräldrarna till antisociala personer som söker bekräftelse, eller någonting annat. Lite tragiskt kan man tycka, men å andra sidan så är ju vad vi människor tillbringar stora delar utav vårt liv att göra. Fylla tomheten som uppstår när vi saknar vissa saker med andra saker. Man fyller och tömmer sig med hjälp av olika människor eller aktiviteter. Alltid är det något tomrum som vi söker kompensation för på annat håll. Själv så har jag senast ersatt några grymnt roliga år på krogen med otroliga vänner med mycket volleyboll, lite musicerande och nu senast ett intresse för Buddism som jag anser är en filosofi mer än religion. Jag har på nära håll sett hur människor söker bekräftelse i olika grupper eller sammanhang och insett att det är sökandet i sig som orsakar en hel del olycka. Om man inte hittar det man söker så mår man dåligt över det, och skulle man hitta något så blir man istället orolig över att mista det. Allt för sällan så kan man fullt ut uppskatta det som man istället har och glömma allting annat.

Om det är någon som har provat på avslappningstekniker eller meditation så vet ni hur många tankar som fyller ens huvud och vandrar fram och tillbaks. Man känner att det inte går att koppla bort tankarna och slappna av, men det är kanske inte meningen heller. Det är ju när vi försöker slappna av på detta sättet som tankarna som fyller våra sinnen dag ut och dag in verkligen kommer fram. Det är ju bara det att man oftast inte hinner stanna upp så ofta och tänka efter. Alltid är man på väg någonstans, alltid är det någonting som måste fixas eller ordnas. All tid som vi lägger på kroppslig hälsa och skönhet skulle kunna halveras och istället läggas på våra inre tankar och psykiska hälsa. Men jag är väl precis lika rädd för att stanna upp som alla andra, lika stressad och har inte den tiden som krävs. Jag hoppas dock att jag tar mig den tiden, jag vet att jag skulle bli mer rofylld och mer lycklig utav det...

Många djupa tankar men jag är inte olycklig för det! Jag har ett riktigt underbart jobb, solen sken ute idag och det var 15 grader, vi spöade Hylte igår, nu ska jag fixa milkshake och lira lite gitarr. I morgon så är det en ny bra dag att leva.

Nästa vecka så ska jag sätta mig ner och snacka ny säsong med Örkel. Ska fundera lite på vad jag vill göra och vad jag vill ha för utveckling nästa år. Det är det viktigaste just nu, sen om jag skulle få en liten slant för det så gör det inget. Men det i sig är inte alls lika viktigt som de möjligheter ett till år här nere skulle kunna innebära i framtiden.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0