GAP

Har drillats hårt nu under 3 dagar för att bli en bättre ledare. Propellmodeller, personlighetsanalyser, kravanalyser, GAP-modellen, behovsklacifieringar och motivationsbehov är en del saker som vi pratat om. Snacka om att man fått många Aha-upplevelser och lovat sig själv att man ska bli så mycket bättre nu! Det som krävs dock är träning träning och åter träning.
Med tanke på att det var en massa rutinerade företagsledare där så trodde jag att man skulle få sitta och lyssna hela tiden men icke. Det visar sig att kvantitet ger kvalité, dvs övning ger färdighet. Och med tanke på att 60-70% av vår tid läggs på ledarskap medans deras tid låg på kanske 10% produktiv ledartid så kändes det som om det bara var jag och Dansken som pratade. Men när gruppens trygghets och trivselbehov hade stillats så öppnade de andra sig och delade erfarenheter de oxå.
Haha, träningen är redan igång märker jag, man låter så himla klok och det gör ju inget för egot, eller rättare sagt, jag fyller mitt behov av självförverkligande =p

Fick brev från ISS nu att jag kunde flytta 1 september men jag vägrar vänta så länge. Ska ringa och terrorisera dem tills de letar upp någon som kan komma in tidigare. Huset står där och ropar på mig.

Imorgon ska jag iväg till Ängelholm på sammarsbetsmöte. Förhoppnignsvis kan vi komma överens om hur vi ska kunna uttnyttja varandras fördelar på bästa sätt. Det skulle vara otroligt trist om vi inte kunde hitta någon lösning.

Skola i morgon, bara 2 veckor kvar nu. Samtidigt som det ska bli klart med sommarlov så kommer jag att bli väldigt rastlös! Fest i Båstad i aug skulle inte göra ngt ;D


Kommentarer
Postat av: Janne

Har Vingåker varit i SM-final? Verkar inte ha någon koll alls haha:P

2008-05-28 @ 23:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0