Whats on walk?

Ja vad är på gång?

Jobb: Har jobbat 10 lektioner mer än vad jag är schemalagd för denna veckan. De 3 dagarna jag ska iväg på utbildning på Performax i slutet på Maj är i stort sett inarbetade.
De kommande veckorna så sitter jag på Centrum huset och har privat undervisning. Jag har 30% på den tjänsten men någon har lyckats få ihop att de dagarna ska vara från 08-14. Det får de fixa, inte mitt problem. Lätt att sitta och bestämma och ta en massa beslut när man själv inte behöver genomföra dem.
Hörde en massa lärare sitta och prata i lärarrummet om "skräcktjänsten" som blir på Kungsskolan. Gissa vem som ser ut att få det jobbet. Haha. Blir inte så farligt som de säger. Det hela beror på vilket humör man är på och hur man väljer att tackla det hela. Iof så känns vissa lektioner redan nu som om man sitter i rondellen och försöker lära ut något men vad kan man göra?
Började jobba som ledsagare idag med. Där kan man snacka om skönt jobb. Planerar att fiska lite, åka och kika lit på lastbilar och någon resa upp till Liseberg. Fotbollssträningar på fredagar. Ska inte klaga!
Nu i sommar så planerar jag att åka upp till Oslo och kolla jobb. Det beror dock på hur många körlektioner jag kan få direkt efter att skolan slutar. Ska försöka stanna i djungeln ett tag och lösa den biten.

Boende: Ringde ISS idag och frågade varför jag betalar 800 kr mer än grannen i hyra. Eeh det vet jag inte fick jag till svar. Men tack så jävla mycket då sa jag och hälsade att hyresgästföreningen hör av sig. Inte så tokigt att gå med där iaf verkar det som.
Har sagt upp lägenheten iaf och önskade att få flytta den 1/6. Skulle vara så skönt att ha huset hela sommaren.

Volleybollen: Är fystränare nu. Jobbar med elitsektionen. Tränar tjejerna. Jobbar på en utvecklingsplan som kommer hamna på ca 75 sidor grovt uppskattat. Får ta en diskution senare om ev. ass tränar biten. Planerar att gå högsta utbildningen inom volley nästa säsong och utbilda mig till certifierad fystränare.
Ett kontor i huset skulle VERKLIGEN behövas! Ska ta en del av stipendiat pengarna och fixa lilla sovrummet med nya möbler, skrivare, scanner och ny färg på väggarna.
Känner mig bättre och bättre i kroppen efter träningarna. Har bara lite ont i fötterna och pollen har klarat sig ok än så länge. Har till och med varit ute ett par gånger per vecka och sprungit. Skönt att komma ut på kvällen då luften är så frisk och skön.

Annars då: Ja annars då? Solen skiner ute och allt är bra. Köpte ett paket Piggelin igår. Stod ett tag och dreglade över Päronsplitten men insåg att det inte är värt det.
Kollar runt på allas bilder på nätet och tycker det ser så kul ut med ungar, och sambos och jag vet inte vad. Samtidigt som jag inser att jag är allt för självcentrerad och upptagen för att ha tid med andra just nu. Dygnet skulle ha 28 timmar så kunde man få allt man ville men livet är väl inte meningen att funka absolut helt fullt ut hela tiden. Det är alldeles för mycket vill ha och måste göra i folks sinnen som gör att man alltid vill ha mer. Men försöker njuta av allting just nu, kommer itne ihåg när jag senast mådde så här bra. Eller jo en period där tidigt i höstas men över en längre period sett så var det många år sen.

Klockan har runnit iväg nu. Ska ut i tvättstugan och hämta de sista tröjorna så jag slipper göra det allt för tidigt i morgon bitti. Funderar över om jag ska raka skallen men hittade en gammal bild på nätet och kom på lite andra tankar. Har inte huvud till det...



Kommentarer
Postat av: Lina

Glad att höra att det går så bra för dig vännen. :)

2008-05-10 @ 09:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0