1520 eller 0320??

Ibland kan det vara svårt att hålla koll på tiden..
Skulle beställa tåg igår till Stockholm men det var så dyrt att jag ordnade samåkning istället.
Skulle träffa några Taekwando killar fråm Malmö/Påarp på Statiol vid Skåneporten. Eftersom kursen börjar imorgon bitti kl 0930 så förutsatte jag att de menade kl 1520 idag när de sa 20 över 3 och inte dito inatt..
Ringde och frågade om de var på väg och möttes av en förvånad röst. Nu?? Men vi åker ju inatt, jag jobbar till kl 23 ikväll.
Jaha, bara att ringa tillbaks till skjutsen som kört ut mig dit och be om att få bli hämtad igen då.
Haha, så nu sitter jag och väntar på att det blir kväll så att man kan sova för at masa sig upp kl 0250.. Kommer nog vara lite trött imorgon!

Förra helgen så var det träningsläger med damlaget. Tränade in ett nytt spelsystem och körde lite Ashtanga Yoga bla (se videon nedan, hehe). Spelade match på söndagen och har inte sett dem spela så bra förut. Vinst med 4-0 och det gjorde helgen värd mödan..

Utbildningen imorgon ja. Vad ska man förvänta sig? Har kollat upp Bosön på nätet och det ser ju riktigt fint ut däruppe!
Ett alternativ skulle vara att äsa upp betygen på Idrottsfolkhögskolan om något år kanske. Men gäller att betala av lån och skit innan man gör det för studenter blir ju inte direkt rika har jag hört.. Välfärds-Sverige my ass..
Nu i helgen så ska vi prata en del och Fystränarens roll, Komplexx rörlighet och skivstångsträning samt funktionell styrketräning. 14 kursdeltagare kunde jag utläsa på listan. Känner inte igen ett enda namn, men inte så konstigt då jag är den enda från Volleyboll på länge som går denna kursen, om inte den enda någonsin..
Tack vare att jag är med i Falköping under ået med de yngsta landslagen så betalar förbundet halva kursen. Gör ingenting då jag får ta ledigt från jobb, resa genom halva Sverige (det var närmre förut) och bo på hotell 15 nätter under hösten.

Har laddat hem Metallicas nya. Låter väl ok, bättre än Load eran men sämre än Master of Puppets..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0