Sommaren börjar ta slut

Årstiderna börjar skifta igen. Kanske inte dagtid men kvälls och nattetid så känner man att sommren är på väg till det södra halvklotet igen. Det är vackert när säsongerna går över i varandra och man får lite omväxling. Det känns bra så länge det varar för när den Skånska vintern slår till så är det inte så vackert längre.
Visst, hösten är ok. Det får gärna regna på kvällarna och träden tappar sina löv. Men på vintern ska det vara snö och det har inte vädergudarna här nere fattat än. Alla Skåningar tycker att Skåne bäst i Sverige, och den Skånska vintern är verkligen bäst på att vara sämst!

Målaren har varit här och tapetserat. Tapeten blev riktigt bra, speciellt när det är lite mörkt i rummet och man bara har smålampor tända. DÅ ser man mönstret och hur det skiftar. Ok, nu har jag bara smålampor än så länge men utan att solen lyser rätt in i rummet då!
Nu ska jag hitta en säng som passar bättre i en 1:a än min grymt sköna dubbelsäng. Den får vara 120,4 cm exakt för att få plats i hörnet där den ska stå. Ett stort element är nämligen ivägen för något större.

Igår på träningen så kände jag hur det högg till i ryggen ner mot bäckenet. Självklart var jag trött och ofokuserad när jag landade och drog ryggen sned. Inte så illa som förra året då det blev "mer än vanligt" ment tillräckligt för att jag skulle ha otroligt svårt att gå från soffan till sängen. Så jag fick sova på soffan och dra kotorna till rätta imorse när låsningarna satt sig lite mer. Det small till ordentligt i nacken och i ryggen lät det som en automatkarbin när kota för kota hoppade tillrätta igen. Ju längre dagen har gått desto bättre känns det men imorgon får det bli enbart gym. Vi har ju träningshelg så kan spara mig från 1 träning.

Vi mätte underhudsfett med hjälp av bioelektrisk impedans i förra veckan. Mer avancerat än det låter. Jag har gjort det en gång tidigare och det var när jag inte alls spelade i VIngåker och höll till på krogen allt för ofta. -6kg i fett och +8kg i muskler sen dess. Inte helt fel. En hel del konditionsträning nu så kan man vara i bra form om ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0