Läsa

Pluggar Anatomi just nu och börjar få lite ordning på begrepp och fakta. Bla så är handleden en 2-axlad äggled, 80% av meniskskador sker på mediala menisken då den är ihopväxt med det mediala sidoligamentet och därför inte är lika rörligt som den laterala menisken, en muskel är som starkast vid en längd på 120% av viloläget mellan ursprung och fäste, M=F x l, A=F x l, P=A/t,  mm, mm. Det såg riktigt trist ut i början men nu när man ser en massa samband så blir det genast mycket roligare och mer intressant. Det finns ett par böcker i ämnet här hemma att läsa. Kan dock inte fördjupa mig alldeles för mycket då det är mycket annat som ska in i skallen innan nästa träff uppe på Bosön.

På söndag så möter vi Falkenberg på hemmaplan. Senast vi möttes var i GP-finalen. Vi saknade Andrew för mycket och förlorade med 3-0. Dejan var bra som ersättare men vi saknade tyngd i de avgörande lägena. Nu har vi Birger på högerkanten som bidrar med det. Men Falkenberg har förstärkt med Jeremy King på högerkanten och Daniel Isedal i mitten. Det kommer att bli en bra match som förhoppningsvis går till 4 eller 5 set så att vi får in ett bra tempo innan slutspelet.

Fick ryggen knäckt av Tina på en träning i Ängelholm för några veckor sedan. Förut så har jag alltid fått bröstryggen korrigerad men det var visst bara symptomet på att korsryggen var än värre. Nu när jag sitter så är jag ett par centimeter längre då jag kommer upp mer. Axeln känns bättre och blir starkare och starkare tack vare gym och gummislang. Det fattas dock ett par centimeter i standing reach för höger om man jämför med vänster. Musklerna är inte riktigt vid liv än i höger då jag fortfarande har en ihärdig inflammation i slemsäcken. Men det kommer. Är faktist sugen på att spela spiker nästa år om det blir något spelande för egen del.

Nu har jag haft en ihärdigt groende men ej utbruten förkylning i kroppen i 4-5 dagar. Singstar till kl 05 på natten med dryck hemma hos Linus i lördags har satt sina spår. Mådde dåligt redan på matchen mot Ystad och blev inte bättre av efterövningarna heller. Man vill ju givetvis intala sig att det lät bra när man sjöng men det gjorde det inte =)
Hur som helst så var jag den enda som slog Dorota under kvällen och det är fan riktigt bra gjort tycker jag!

Spelar lite gitarr på kvällarna ibland och det går sakta men säkert frammåt. Inte alls lika bra som jag vill men tålamod är inte min grej har jag märkt. Gillar att spela svenska visor ala Taube då de låter minst illa till min sångröst och inte är jättesvåra att lära sig. Ska kolla efter en notbok full med liknande när jag orkar.

Nu ska jag sova. Plugg plus gym och träning av tjejerna väntar imorgon.
Sov tight på er..

Kommentarer
Postat av: svante

Googla Tabs, så får du tillräckligt med gitarr info så att du kan spela på festerna om ett par månader.

2009-02-26 @ 14:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0