Student för en kväll

Efter en lååång resa till Säter och en 3-2 torsk i röven så stannade jag till i Örebro. Slaggar hos Tarik ikväll och reser mot Vingåker imorgon. Följde med ut och har varit lite schizzo ikväll. Med alla studentkårer hit och dit så har jag pluggat Psykologi, Retorik och Företagsekonomi för att kunna hänga med till höger och vänster.
Är ganska så glad att man inte behöver springa runt i fula overaller och fjanta sig för att man pluggar.
Har träffat folk som känner folk ute. Sverige är ett avlångt land men alltid så kan man träffa någon som känner samma person som en själv. Detta trots att det bor 9,25 miljoner människor här. Nu var det pom-pom tjejerna i Falkenberg som var ute.

Imorgon så åker jag hem till VIngåker. Får träffa familjen och dessutom kika på VVK som spelar mot Sollentuna. Ett VVK som vi bara ska slå nästa helg. 2-3 mot Säter svider och självfötroendet har fått sig en rejäl törn. Vi spelar ok samtidigt som Säter går in för 100% och får med sig ALLT i 2 set. Men vid ställningen 2-2 så kan vi inte bjuda på 2 gula kort och 1 rotationsfel, Här märks det för väl att vi är inne i en ond cirkel och kämpar mer mot oss själva än att vi går in och spelar mot motståndarna.

På måndag morgon så bär det av till Bosön. 18 månader till med plugg där ska bl oerhört roligt och stimulernade. Det känns som om man är inne i en riktigt bra period i livet och 30 årskrisen är inte i närheten. Det är mer som om man njuter för varje dag som går och allting som man lär sig. Är dessutom glad att man slipper diverse fjanterier för att man ska läsa om någonting som man vill jobba med.

Ska äta brunch här imorgon med Pizza på menyn tror jag. Ligger minus 6kg i år och tänker inte tapa det men så länge man har koll på läget så får det bli något gott någon gång ibland.

Kollar efter lägenhet i Ängelholm och hörde att det kanske fanns ett hus i Skälderviken med hsvsutsikt från vardagsrummet för en sjukt billig peng. Då skiter jag om det är 6km med cykel in till stan, det gör bara gott för kroppen och själen.

Nu ska jag somna till tonerna utav James Morrsion.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0