En heldag i slapphetens tecken

Har varit lite småkrasslig senaste tiden. Kan kanske bero på mycket träning och mindre mat eller bara en helt vanlig förkylning helt enkelt. Hur som helst så frös jag röven av mig inatt där jag hade somnat på soffan under mitt duntäcke. Det är 25 grader i lägenheten och jag ligger under ett duntäcke och fryser. Det blev ingen beachturnering och bankett i Båstad detta året med andra ord. Skitdålig tajming men hade inte orkat dricka en lättöl ens en gång.

Jag sov till kl 14 idag, utan dåligt samvete dessutom! Jag gick bort till Ica och handlade mat. Var riktigt nyttig och köpte ruccola, linser, majs, soja bönor och annanas och slängde ihop en sallad. Jag måste verkligen ha haft hög feber!
Lagade lite mat och har kollat film i horisontal läge hela dagen. Har redan avverkat Watchmen och Knowing. Två filmer över 2h var. Båda handlade om jordens eventuella undergång och människans vara eller icke vara. Den ena förpackad i ett futuristiskt drama och den andra i en Superhero drama-action rulle. Nu blir det Svensexan och förhoppningsvis så somnar jag till den.

Om inte så fick jag en bok på posten idag. Från Svinesund till Haparanda i en Kajak. Paddlar man från Sveriges kust vid Norska gränsen till Haparanda så föräras man med Havspadlarnas Blå Band. En liten resa på 240 mil. Det kan man kalla en resa in i sin egen själ. 240 mil ensam i en Kajak på det öppna havet. Det om något är för mig en häftig dröm och möjligvis en semester om några år. Men med alla tankar och projekt som hela tiden ploppar upp i huvudet så har jag säkert glömt bort det hela om 1 vecka, eller mindre än så.

Hittade 2 gamla kompisar på Facebook. Har inte träffat dem på skitlänge men man blir glad bara av att se att dem är i livet. Vissa personer glömmer man aldrig bort, oavsett om man har känt dem riktigt bra eller mindre bra. Vissa lämnar avtryck för en lång tid framöver.

Nu ska jag tycka lite mer synd om sjuka mig och sätta på sista filmen för dagen, för imorgon ska jag vara frisk igen. Förhoppningsvis så knallar jag ner till stranden om kroppen och vädret tillåter det. Sen på kvällen så är det träning =)

Ska fixa så man får spela lite beach på fredag oxå förhoppningsvis. Har inte blivit något denna veckan.

Hittade en ny grupp på Youtube. System of a Lego. Låter som om någon har för mycket fritid men cool video iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0