Riktigt bra helg

Vaknade upp tidigt i går morse. Hade inte sovit många timmar då jag är grymnt manligt förkyld. Vi åkte iväg med tjejerna och spelade match. Hallen var nog det värsta jag sett i volleybollväg. Läs mer på Örkelljungas hemsida.
Men vi spelade bra och vann med 3-0. En säker seger och kul att se med tanke på att vi möttes i första matchen i serien och fick duktigt med stryk!
Kom hem riktigt trött och somnade på soffan. Vaknade efter någon timme men orkade inte mer än att plugga lite och ladda filmer.

Nu i morse så tog jag det lugnt. Pluggade och käkade en stadig frukost innan jag gick upp till badhuset för att träna. Jag tänkte dock inte på att jag bor i Skånes Mecka och att badhuset är stängt på vilodagen. Gick till hallen och lyfte lite fria vikter där istället. Tog en dusch innan det var dags för match mot Falkenberg. Och match blev det. Vi kniper första set med 2p efter 3 setbollar. De kniper det andra med 2p. I det 3e så spelar vi dåligt ibörjan och visar upp dålig energi, en reaktion på förlusten i 2a set. Vi är dock starka och resor oss i 4e set och vinner dessutom det 5e. I sista set missar Falkenberg ett par skitservar och Dejan kommer in och levererar 2 serveess. Det fäller avgörandet. Riktigt skönt att slå Falkenberg som vi inte vunnit mot på länge. Ska vi vara med i slutspelet och slåss om de ädla medaljerna så kan vi inte gå ner oss som vi gör i 3e efter den knappa förlusten i 2a set. Men vi är på väg uppåt och visar en växande slutspelsform.

Efter matchen så soamlades vi på Station för att äta lite med laget och några supportrar.
Fletchs föräldrar var på besök och jag fick en fin låda godis av dem för att Fletch bodde här i höstas. Snällt och framförallt gott :p



Ska kolla någon film nu och varva ner efter dagen. Jag har alltid svårt att sova efter spännande matcher. Plockade hem ett par filmer igår så får slå på den tråkigaste så kanske John Blund kommer tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0